عواملی چون سرعت توزیع پایین، نداشتن محصول کافی و رهگیری ضعیف سفارشات برای خردهفروشان و خریداران هزینهبر خواهد بود و در آینده نیز هزینه بیشتری بر دست آنها خواهد گذاشت. با تارگت همراه باشید.
بر اساس مطالعه انجام شده توسط Arvato SCM Solution بیش از نیمی (۵۴%) از خریداران در آمریکا گفتهاند که به دلیل هزینه بسیار بالای ارسال کالا از سفارش اینترنتی خود صرف نظر کردهاند. بدتر از آن، تقریباً یک چهارم (۲۴%) از خریداران سفارش خود را به دلیل سرعت پایین تحویل کالا کنسل کردهاند.
هنگامی که ۲۶ درصد از خریداران دریافتند که محصول آنها در فروشگاه موجود نیست، هیچ پیامی در خصوص اینکه محصول چه زمان مجدداً موجود خواهد شد دریافت نکردند. همین امر باعث شد که آنها از خرید خود منصرف شوند یا از یک فروشگاه دیگر خرید کنند.
اکثریت خریداران (۸۳ درصد) گفتهاند که ارسال رایگان کالا مهمترین بخش از چرخه تکمیل یک سفارش اینترنتی است و پس از آن سرعت تحویل کالا (۵۳%) و ارجاع رایگان (۵۲%) در جایگاههای بعدی قرار دارند. در همین حال، ۴۵% از خریداران گفتهاند که مهمترین عامل در انجام خرید راحتی است. ۱۷% از خریداران نیز گفتهاند که دوست دارند بتوانند چندین گزینه برای نحوهی دریافت کالای خود در اختیار داشته باشند.
بر اساس دادههای بدست آمده، ۵۶ درصد از خریداران آمریکایی هم اکنون از گزینهی «خرید اینترنتی و دریافت محصول در مغازه» (BOPIS) را انتخاب کردهاند. در حالی که تنها ۱۱ درصد از خریداران از گزینه دو ساعته BOPIS ارائه شده توسط خردهفروشان استفاده میکنند، ۳۲% از آنها گفتهاند که دوست دارند که از این پس فروشگاههای بیشتری امکان BOPIS را در آینده ارائه دهند. فرکا ووکل، مدیر بخش مد و آرایشی-بهداشتی در Arvato SCM Solution، در این خصوص گفته است:
توزیع کالا تنها در خصوص تکمیل این فرآیند نیست، بلکه بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند تصمیمگیری برای خرید آنلاین است.
آن دسته از خرده فروشانی که سرویسهای سریع، آسان و رایگان را ارائه نمیدهند در آستانه از دست دادن بازار خود هستند. در حالی که خردهفروشان مجبور هستند هزینههای رو به افزایش مراکز انبارداری، بسته بندی و توزیع کالا خودشان و هزینههای از دست دادن سفارشها را در حالت توازن نگه دارند، هنوز هیچ راه حل سادهای برای این مشکل ایجاد نشده است.
هرچند، کاری که تمام خردهفروشان میتوانند انجام دهند این است که شفاف عمل کنند و از همان شروع فرایند خرید، یک هزینه تقریبی را برای ارسال کالا به خریداران ارائه دهند تا در انتهای خرید از گیج شدن خریدار جلوگیری کنند.
در آینده توزیع کالا از اهمیت به مراتب بیشتری در عادات خریداران برخوردار خواهد شد. در پنج سال آینده، خریداران انتظار دارند که خردهفروشان راهحلهای به مراتب خلاقانهتری برای این بخش پیدا کنند. از جمله این نوآوریها میتوان به خودروهای بدون راننده یا رانندگان اوبر (Uber) که محصولات را به دست خریداران میرسانند اشاره کرد (۷%) و توزیع سفارش چندین خرده فروش به صورت یکباره (۱۷%) اشاره کرد.
تارگت ، عمده فروشی آنلاین مواد غذایی و بهداشتی است که مدیران سوپرمارکت، رستوران، فستفود و … را از مراجعهی حضوری به بازار بینیاز کرده و محصولات مورد نیاز آنها را در اسرع وقت در محل فروشگاه ایشان تحویل میدهد.
تامینکنندگان ، عمده فروشی ها و تولیدکنندگان میتوانند با ثبت نام و عضویت به عنوان تأمینکننده در پلتفرم تارگت، کسب و کارشان را توسعه داده و فروش بیشتری را تجربه کنند.
درباره نویسنده: سعید
سایر مطالب سعید